В него, върху бланка на Областното пътно управление в Русе е приложено неподписано писмо до директора на Агенция "Пътна инфраструктура" инж. Лазар Лазаров, с копие до директора на Института по пътища и мостове в София, което конкретизира проблемите на съоръжението.
Те са в дефектирали фуги, откъснати герберовидни метални елементи и липсващи анкерни болтове. При преминаване на товарните автомобили, които са 1539 средно на денонощие, в посока Русе - Бяла, се получават динамични удари и вибрации, които нарушават експлоатационните показатели на конструктивните стоманобетонови елементи на мостовото съоръжение, пише в писмото.
Всички ремонти, изпълнени до момента са имали за цел само временно укрепване на конструкцията, в резултат на което може да се твърди че като цяло моста е в аварийно състояние.
Течовете от дилатационните фуги и отводнителите допринасят ежегодно за влошаване състоянието на конструкцията. Наложително е спешно възстановяване на носещите елементи на връхната конструкция, намаляване броя на фугите, изграждане на нова отводнителна система, както и цялостно решение за вида на връхната конструкция, преди щетите по основните конструктивни елементи да са станали непоправими, пишат още анонимните изпращачи на документа.
От АПИ в Русе отказаха коментар по темата. Състоянието на Дъговия мост в Русе е тежко, а по него не е направен никакъв ремонт, въпреки че беше ангажимент на Холдинг "Пътища" АД, който прави реконструкциите на бул. "България" преди 5 години, алармира още през 2012 тогавашният шеф на Областното пътно управление Минчо Минчев.
Дъговият и съседния Гредови мост са на изхода на булевард "България" и по тях минава в двете посоки целият трафик от ГКПП "Дунав мост" към вътрешността на страната.