Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Русе
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Институции
Криминални
Бизнес
Други
Четири фирми в състезание за 90 км крайдунавски път
Автор: Екип Ruse24.bg 08:35 / 18.05.2008Коментари (0)1414
© Ruse24.bg
Строителството на лот 19 от път II-21 Русе - Тутракан - Силистра привлече за участие четири фирми и обединения. Отсечките с обща дължина 93.074 км край река Дунав са част от програмата "Транзитни пътища V", която се финансира със заем от Европейската инвестиционна банка. Проектант е "Рутекс".

"Холдинг Пътища" АД предлага 25 864 472.45 евро за петте отсечки, включени в лота. Това е най-ниската цена за този обект. Фирмата е запозната с програмата на ЕИБ за рехабилитация на пътищата - тя е изпълнител на два от общо 9-те лота на "Транзитни пътища 4". В средата на април "Холдинг Пътища" АД съобщиха, че са сключили договор за кредит с най-голямата швейцарска банка - UBS AG. Средствата ще бъдат използвани за закупуването на aсфалтова база. През юли миналата година дружеството също тегли кредит, който използва за купуване на асфалтосмесители.

Второ по реда на отваряне на офертите е акционерното дружество "Пътинженерингстрой - Т" АД. Офертата му е 26 165 389 евро. Фирмата е регистрирана в Търговище, изпълнява ремонти и поддръжка на пътища.

Третият участник в търга е консорциумът "Лена инженария и Конщрустойш" АД. Офертата на обединението е за 26 949 247.91 евро. "Лена инженария" е известна като участник в концесионния екип за магистрала "Тракия". Фирмата изпълнява в България лот 10 от програмата "Транзитни пътища IV".
Четвъртият участник в процедурата е италианската "Асталди", която предлага най-висока цена за обекта - 29 988 031.49 евро. "Асталди" спечели през юли 2007 г. договор на стойност 162.5 млн. евро за рехабилитация на железопътната линия Пловдив - Свиленград в частта Първомай - Свиленград. Втората по големина италианска строителна компания ще изгради трасе от 90 км и ще модернизира около 15 км от вече съществуваща жп линия. Работата по проекта е планирана да започне през първото тримесечие на 2008 г. В началото на 2006 г. "Асталди" кандидатства безуспешно за ремонта на пътя Варна - Русе, защото предложи най-висока цена. За ремонта на пътя Калотина - София тя също оферира скъпо и отстъпи строителството на пътя на "Алпине Мейредер". Дружеството участва и в търга за магистрала "Люлин" през 2005 г.

В лот 19 се включват пет участъка: от км 0+000 до км 6+055, от км 16+330 до км 33+113, от км 33+200 до км 58+872, от км 59+000 до км 82+200 и от км 82+200 до км 103+564.
Търгът е обявен на 15 януари 2008 г. Заемът от ЕИБ е по финансов договор от 27 август 2007 г. и е ратифициран от Народното събрание на 9 ноември 2007 г. Срокът за изпълнение на обекта е 18 месеца от деня на сключване на договора, гаранционният срок е една година.
Проектът включва изпълнението на следните видове работи:
->Земни, сред които и скални изкопи и насипи

->Оформяне на пътно тяло и пътна основа

->Асфалтови работи

->Усилване на съществуващата настилка чрез асфалтово пренастилане

->Полагане на нов износващ асфалтов пласт

->Осигуряване на ново и подобряване на съществуващото отводняване на пътното плътно

->Рехабилитация и реконструкция на шест съоръжения

->Реконструкция на комуникационни кабели, електропроводи, водопроводи

->Осигуряване на предпазни ограда и парапет

->Вертикална сигнализация, хоризонтална маркировка и др.
Освен че трябваше да имат достъп до кредит, оферентите трябваше да докажат, че притежават необходимата техника:
->Подходящ комплект механизация за земни изкопни работи с дневна производителност не по-малко от 1500 куб.м

->Подходящ комплект механизация за транспорт на земни маси с възможност за дневна производителност не по-малко от 1500 куб.м

->Комплект машини за уплътняване с възможност за дневна производителност от не по-малко от 1500 куб.м

->Възможности за производство и доставка на кариерен материал от заимствани източници за изпълнение на земното легло, пластовете за подоснова и основа с дневна производителност не по-малка от 1000 куб.м за период от 6 месеца

->Източници за производство или доставка на висококачествени фракции за асфалтовите пластове с капацитет не по-малко от 500 куб.м дневно за период от 6 месеца

-> Асфалтовите му бази да са с общ капацитет не по-малко от 200 т/ч и с минимум производителност 100 т/ч на всеки от асфалтосмесителите.

Изискваха се и данни относно обекта, на който е работила асфалтовата база, както и информация за обектовата лаборатория.

Лицензираният бетонов възел трябва да е с производителност не по-малка от 25 куб.м на час.

Средногодишният оборот на фирмата трябва да е поне 10 млн. евро за последните 3 години.

Инфраструктурният фонд ще ползва заема от Европейската инвестиционна банка.

На фонд "Републиканска пътна инфраструктура" ще бъдат преотстъпени средствата от заема от Европейската инвестиционна банка по проекта "България - Транзитни пътища V", предвижда одобреният в края на април проект на споразумение за преотстъпване на средствата между ЕИБ и правителството и фонд "Републиканска пътна инфраструктура". Клаузите от споразумението дават възможност средствата да са на разположение на фонда за теглене на траншове от името на заемополучателя и за извършване на разплащания по проекта, като се задължава да спазва всички бюджетни процедури и да изпраща информация на Министерството на финансите, свързана с усвояването на средствата, изпълнението на проекта и изплащането на заема.

Общата стойност на програмата "Транзитни пътища V" е 705 млн. евро. От тях 380 млн. евро са заем от ЕИБ, а 325 млн. евро са национално съфинансиране.

Проектът включва строителство, консултантски услуги и надзор на пътни участници. Ще бъдат модернизирани 1517 км пътна мрежа и ще бъдат изградени 18 км. Новите участъци са обходни пътища на Ямбол, Български извор и Луковит. Целта е да се подобри пътната мрежа, подмяна на хоризонталната маркировка и вертикалната сигнализация и осигуряване на по-добро отводняване на пътното платно. Това ще доведе до намаляване на транспортно-експлоатационните разходи, повишаване на безопасността и сигурността на движението и т.н.

Източник: в."Строителство градът"







Зареждане! Моля, изчакайте ...

Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
ИЗПРАТИ НОВИНА
Актуални теми
Бум на коклюш в България
ТВ и шоу сезон 2023/2024 г.
Политическо противоборство в САЩ
Парламентарни избори 2024
Лято 2024
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Русе и региона.
e-mail:
Анкета
Ще почивате ли идната зима?
Да, в България
Да, в чужбина
Не
Не съм решил/а още

РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 49 49 24

novini@ruse24.bg

За реклама:

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Статистика: